داستان دیجی باربری:
دیجی باربری هم مثل اکثر ایدهها، شرکتها و استارتاپ ها حاصل روشی برای بهبود و سهولت در انجام فرآیندهای یک کسبوکار است .
تقریباً نوجوان بودم که بارها دیدم افراد مشغول در عرصه حملونقل، هنگام نزدیک شدن به سر برج ماتم حسابوکتاب با متصدیان و کارمندان و … رو داشتند. از طرفی کار حملونقل، نقدینگی روزانه بالایی داشت و قسمت اعظمی از آن برای سازمان، انجمن و اشخاص دیگر بود. اگر مدیریت دقیقی روی این مورد نباشد میتواند بقای یک شرکت را دچار مشکل کند.
تجربه ثابت کرده است مدیرانی موفقاند که مدیریت دقیق بر روی فرآیندهای مالی خوددارند.برای مثال میدانند نسبت به چه کسانی بدهکار و بستانکارند. سود دقیق شرکت از منابع مختلف به چه میزان است؟ سود سهامداران چقدر است؟ چه تعداد بارنامه در هر شعبه صادرشده است؟ هر شعبه چه هزینههایی داشته است؟ و …
از همون موقع بود که به فکر راهاندازی سیستمی بودم که بارنامهها بهصورت خودکار در آن ثبت شوند و با استفاده از نوع هزینههایی که شرکتها تعیین کردهاند، حسابوکتاب سود شرکت و یا در صورت وجود متصدی سهم متصدی و شرکت در هر بارنامه محاسبه و در انتهای هر دوره بتوان گزارشات دقیقی ارائه داد.
ما پس از گذشت بیش از 2 سال تحلیل، طراحی و آزمون خطا توانستیم از پس فرآیندهای مالی شرکتهای حملونقل متفاوت بربیاییم و پاسخ نیاز مالی شرکتهای متعددی را بدهیم و نام این پکیج کامل را گذاشتیم دیجی باربری، یعنی نرمافزاری که اومده تا روند مالی داخلی شرکتهای حمل و نقل را دیجیتالی کند.
کار ما تموم نشده و همچنان هر روز به دنبال توسعه و بهتر شدن این نرمافزار هستیم .